sobota, 25 maja 2013

Dietetyczny (i słodki) sernik :)

Od dłuższego czasu chodziła za mną ochota na jakieś lekkie i pyszne ciasto. Sama nie miałam pomysłu co by tu dobrego upichcić. Dlatego jak zwykle z pomocą przyszedł mi blog klik klik. Upodobał mi się przepis na dietetyczny sernik. Napiszę Wam jak go zrobiłam.



Składniki - ja użyłam:
  •  250 g twarogu półtłustego (możecie dać chudy)
  •  250 g twarogu chudego
  •  50 g osełki (może być masło)
  •  3 jajka
  •  20 g zmielonych otrębów owsianych
  •  2 łyżki ksylitolu (lub stewia)
  •  1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  •  1 płaska łyżeczka aromatu waniliowego
  •  Kakao (oryginalne)
  •  Syrop klonowy
  •  Migdały (płatki)



Przygotowanie:
Twarogi zmieliłam trzykrotnie. Żółtka oddzielam od białek. Do miseczki z żółtkami dodaję masło, które rozgniatam widelcem, następnie wsypuję ksylitol. Całość chwilę miksuję. W drugiej miseczce białka ubijam na sztywną pianą za pomocą miksera.
Do masy twarogowej dodaję: zmiksowane żółtka z ksylitolem i masłem, zmielone otręby owsiane, aromat waniliowy, proszek do pieczenia i ubite białka. Wszystko ze sobą dokładnie mieszam. Powstałą masę wylewam do sylikonowej foremki, wstawiam do nagrzanego do 180 st Celsjusza piekarnika i piekę przez 1 h. Po ok. 10 minutach zmniejszam piekarnik do 150 st.
Upieczony sernik przekładam na talerz, czekam aż wystygnie, następnie przechodzę do robienia polewy kakaowej. Do miseczki wlewam wpierw ok. 15 g syropu klonowego, dorzucam ok. 2 kopiastych stołowych łyżek kakaa i mieszam. Powinna powstać gęsta polewa, ale na tyle gęsta by spokojnie wysmarować wierzch ciasta. Ja to wszystko robiłam na "oko". Polewę delikatnie rozprowadzam na cieście i na koniec posypuję  niewielką ilością migdałami (w mojej wersji są płatki). Gotowy sernik wstawiam do lodówki. Smacznego! :)



BTW całego ciasta (nie wiedziałam ile dolałam syropu i kakaa dlatego policzyłam te 2 produkty znów na "oko").




Źródło przepisu: www.dietetyczniesiostro.blogspot.com



Ciasto jest pyszne!! :))



9 komentarzy:

  1. musi smakowac naprawde wysmienicie, bo tak wlasnie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki:) Własnie wczoraj upiekłam podobny na przyjazd rodziców:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię sernik, a jak dietetyczny to wgl :P Niestety nie mam stewii ani niczego takiego ale zastanawiam się nad zakupem bo wszyscy wiemy jaka to zdrowa roślinka jest :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Płatki migdałowe są wisienką na... serniku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Wszystko to, co kobiety kochają :)